poniedziałek, 30 września 2019

Sos ze świeżych grzybów leśnych

Gdy w weekend wybraliśmy się na grzybobranie, nie martwiłam się o obiad na kolejne dni. W głowie już miałam pomysły: jeden z nich to sos ze świeżych grzybów podany z ziemniaczkami i kolejny to zupa z grzybków. Dwa szybkie i proste dania. Dzisiaj chciałam Wam zdradzić przepis na mój sos grzybowy ze śmietanką. Można podawać go do różnych dań np. kopytek (przepis tutaj), klusek śląskich (przepis tutaj), placków ziemniaczanych, makaronu, ziemniaków, czy  nawet smażonego mięsa. Sos jest pyszny, mocno grzybowy i bardzo szybki do przygotowania.


Czas przygotowania: 20 minut
Czas smażenia: 20 minut
Całkowity czas przygotowywania: 40 minut

Ilość porcji: 2-3

Składniki:
400 g świeżych grzybów (u mnie tym razem były to podgrzybki)
2 łyżki masła
cebula
1 ząbek czosnku
125 ml wody (bulionu warzywnego - nadaje lepszego smaku wg mnie)
sól i pieprz
natka pietruszki lub inne zioła
ok. 100 g śmietany 18%

Grzyby oczyścić. Kapelusze i nóżki pokroić w plasterki. Cebule obrać i pokroić w drobną kostkę. Na patelni rozgrzać masło. Dodać cebule i smażyć, aż się zeszkli. Pod koniec dodać przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Dodać pokrojone grzyby i smażyć na większej mocy palnika ok. 5 minut. Następnie podlać wodą (lub bulionem), zmniejszyć moc palnika i dusić pod przykryciem do miękkości (ok. 10 minut). Następnie do śmietany wlać kilka łyżek gotującego się sosu i dopiero wlać na patelnie, kolejno doprawić do smaku solą, pieprzem i posiekaną natką pietruszki. Jeśli sos ma być gęstszy gotować dalej, jeśli nie to wyłączyć i podawać tak przygotowany z ziemniakami lub innymi ulubionymi dodatkami.


Smacznego kochani 😊😊 !

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

P.S.
A tyle grzybków udało się zebrać w niedzielę :) Same podgrzybki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz