wtorek, 2 czerwca 2020

Kopytka

Mam dla Was przepis na idealne według mnie kopytka. Moim sekretem w przygotowaniu kopytek jest mąka ziemniaczana. Do kopytek używam głównie mąki pszennej, jednak do masy dodaję również mąkę ziemniaczaną. Są wtedy według mnie bardziej miękkie i rozpływają się w ustach. Można je jeść jako samodzielne danie np. polane podsmażoną cebulką, skwarkami, stopionym masłem, podsmażoną kiełbaską lub ulubionym sosem, albo jako dodatek do pieczeni, mięs duszonych w sosach, czy gulaszu.


Czas przygotowania: 30 minut
Czas ugotowania i ostudzenia ziemniaków: ok. 1 godzina
Całkowity czas przygotowania: 1,5 godziny

Ilość porcji: 3-4

Składniki kopytka:
ok. 500 g ziemniaków
mąka pszenna
1 łyżka mąki ziemniaczanej
jajko


Ziemniaki ugotować, przecisnąć przez praskę i wystudzić. Uklepać w misce, podzielić na 4 części, wyjąć jedną i w to miejsce wsypać mąki i dodać jajko. Zagnieść ciasto. Podsypywać mąką, jeśli ciasto nadal będzie klejące. Dużo zależy od rodzaju ziemniaków. Podzielić na 4 części i z każdej formować wałek, lekko go spłaszczyć i odcinać kopytka. Od razu wrzucać na osoloną gotującą wodę, wyjąć po ok. 2 minutach od wypłynięcia.

Smacznego!

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz