piątek, 18 grudnia 2020

Choinka z ciasta francuskiego a'la pizza

Dzień doberek, dzień doberek! Do świąt już coraz bliżej, więc dzisiaj chciałam Wam zaprezentować wytrawną choinkę z ciasta francuskiego, która nie tylko pysznie smakuje, ale też ładnie się prezentuje. Samo zrobienie jest bardzo proste i nie zajmie więcej niż 30 minut. A zaproponowane przeze mnie nadzienie można dowolnie zmieniać według swoich pomysłów. To już od Was zależy co znajdzie się w środku waszej choinki. Mam nadzieję, że spodoba Wam się moja choinka i że w tym roku zagości ona też u Was na świątecznych stołach.


Czas przygotowania: 10 minut
Czas pieczenia: 20 minut
Całkowity czas przygotowania: ok. 30 minut

Ilość porcji: 5-6

Składniki:
opak. ciasta francuskiego
5-6 łyżek przecieru pomidorowego
1 łyżka przyprawy do pizzy
1/4 łyżeczki cukru
50 g tartej mozzarelli
kilka plasterków salami
1 jajko


Do miski wlej przecier pomidorowy i dodaj do niego przyprawy i cukier. Rozwiń ciasto francuskie, przetnij na pół wzdłuż krótszego boku, a następnie rozprowadź na jednej części wcześniej przygotowany sos. Ułóż plasterki salami i posyp mozzarellą. Na wierzch ułóż drugą warstwę ciasta. Wytnij kształt choinki i ponacinaj jej brzegi. Następnie zwiń je (zobacz jak moja choinka wygląda dla ułatwienia). Choinkę posmaruj roztrzepanym jajkiem (z boków, które odkroiliśmy można powycinać różne kształty i też upiec żeby nic się nie zmarnowało). Następnie piecz przez 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 190 st. C. Choinkę można udekorować przy pomocy sezamu lub maku. Mam nadzieję, że spodoba się Wam moja świąteczna choinka :)

Smacznego! 

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz