środa, 10 czerwca 2020

Pierogi z truskawkami

Dzień doberek kochani!! U mnie dzisiaj czas na pierożki. Szczerze uwielbiam pierogi. Moimi ulubionymi oczywiście są ruskie. Ale w sezonie wiosenno-letnim moimi ulubionymi są te z truskawkami, choć tymi z jagodami też nie pogardzę :) Pewnie każdy zna smak pierożków z truskawkami :) Chcielibyście poznać mój przepis na pierogi? Pierożki najlepiej smakują polane śmietaną i posypane cukrem, choć z samym cukrem tak jak akurat dzisiaj jadłam też smakują dobrze. A wy najbardziej jak lubicie podane? A także jakie są wasze ulubione pierożki?


Czas przygotowania: 40 minut
Czas przyrządzania: 20 minut
Całkowity czas przygotowania: 1 godzina

Ilość porcji: 2-3 

Składniki na ciasto:
0,5 kg mąki
1 szklanka ciepłej wody
1 łyżeczka soli

Składniki na nadzienie:
400 g truskawek
2 łyżki cukru

Na stolnicy przesiać mąkę, posypać solą, powoli wlać ciepłą wodę i zagniatać elastyczne ciasto. Truskawki umyć, pokroić na mniejsze części. Przesypać lekko cukrem i odstawić. Następnie rozwałkować ciasto, szklanką wykrawać krążki. W krążki nakładać truskawki i lepić pierogi. W garnku zagotować wodę (ok. 2 l) z łyżeczką soli. Na gotującą się wodę wrzucać pierogi i gotować do momentu wypłynięcia. Następnie łyżką cedzakową wybierać i nakładać na talerze. Tak przygotowane pierogi można podawać z jogurtem, śmietaną lub masłem, najlepiej posypane jeszcze cukrem :)


Smacznego!

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz