wtorek, 25 lutego 2020

Siekane kotleciki z kurczakiem i brokułem

Dzisiaj chciałam Wam przedstawić pomysł na wykorzystanie filetów z piersi kurczaka i jak przemycić w nich warzywa ;). Danie jest bardzo szybkie, proste i najważniejsze pyszne. Polecam wszystkim znudzonym tradycyjnymi kotletami z kurczaka. Kotlety te możemy zrobić z równymi warzywami, a ja dzisiaj mam dla Was w wersji z brokułem. Jednak równie dobrze będą smakować np. z cukinią, czy marchewką. Smakują równie dobrze na ciepło jak i na zimno. Więc idealnie nadają się na lunch do pracy.


Czas przygotowania: 15 minut
Czas przyrządzania: 20-25 minut
Całkowity czas przygotowania: 35-40 minut

Ilość porcji: 2-3

Składniki:
350 g brokuła
1/2 cebuli
250 g piersi z kurczaka
100 g sera cheddar
2 jajka
1 łyżka mąki
sól
pieprz
słodka papryka


Brokuła gotujemy w posolonej wodzie przez ok. 5 minuty. Odcedzamy, lekko studzimy i kroimy. Na tarce o grubych oczkach ścieramy ser. Kurczaka kroimy w kostkę. Brokuła, kurczaka i ser mieszamy z jajkami, mąką oraz przyprawami. Pieczemy w rozgrzanym piekarniku do 200 st. C. przez około 20-25 minut (grzałka góra-dół). Naprawdę mówię wam jest to SZTOS.! Podałam je z puree z ziemniaczków oraz sałatką ze świeżych warzyw.

Smacznego!

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz