wtorek, 28 stycznia 2020

Pierogi ruskie

Dzisiaj chciałam się z wami podzielić jak zrobić tradycyjne pierogi ruskie. Często pierwszą myślą jest, że pierogi te mają coś wspólnego z Rosją. Jednak szczerze mówiąc raczej nie za wiele. Najbardziej lubiane są za to wiadomo u nas Polaków, ja również na Ukrainie. Dzisiaj dzielę się z Wami prostym i sprawdzonym przepisem na te pyszne pierogi ruskie. Są to moje ulubione. Pierożki najlepiej smakują polane masłem i posypane szczypiorkiem. Niektórzy jednak wolą je ze okraszone podsmażoną cebulką, czy polane śmietaną. Zapomniałam jeszcze wspomnieć o lubianych przez wszystkich podsmażanych na masełku pierożkach :)


Czas przygotowania: 1 godzina 

Ilość porcji: ok. 60 pierogów

Składniki na ciasto na pierogi: 
500 g mąki pszennej
1 szkl. gorącej wody 
4 łyżki oleju
pół łyżeczki soli 

Składniki na farsz: 
300 g twarogu półtłustego
cebula
500 g ugotowanych ziemniaków
2 łyżki masła
płaska łyżeczka soli 
płaska łyżeczka pieprzu


Zaczniemy od przygotowania farszu. Do przepisu potrzebujemy 500 g ziemniaków, ale to jest ich waga po ugotowaniu, więc przed gotowaniem obierz ich około 650-700 g i ugotuj do miękkości w osolonej wodzie. Odlej wodę, dokładnie osusz i przeciśnij przez dużą praskę do ziemniaków na puree. Puree odstaw do przestudzenia. Cebulę pokrój w drobną kostkę i zeszklij na maśle. Twaróg przeciśnij w tej samej prasce co ziemniaki. Masę ziemniaczaną, zmielony twaróg, zeszkloną z masłem cebulę oraz sól i pieprz wymieszaj razem w jednej misce. Z powstałej masy uformuj kuleczki o wielkości małego orzecha włoskiego. Szybciej później przygotowuje się pierogi. Następnie do szerokiej miski przesiej mąkę. Dodaj sól oraz olej. Wlej szklankę gorącej wody i wyrabiaj chwilę ciasto - najlepiej ręcznie. Jednak jeśli ciasto jest za gorące, możesz je zamieszać na początku łyżką. Ciasto powinno być miękkie, plastyczne i elastyczne. Podziel na 3 części. Dwa kawałki odłóż na bok. Jeden kawałek rozwałkuj cienko na stolnicy. Wycinaj kółka. Każdą sztukę dodatkowo rozciągaj jeszcze w dłoniach. Na środek nałóż uformowaną kulkę z farszu na pierogi ruskie. Pierogi składaj na pół i sklejaj boki. Deskę, na którą będą odkładane pierogi lekko posyp mąką, a następnie układaj je obok siebie. Aby oczekujące na gotowanie pierogi nie schły, przykryj je bawełnianą ściereczką. Każdą serię umieszczaj w garnku z osoloną, gotującą się wodą. Pierogi wyławiaj po 3-4 minutach od ich wypłynięcia na powierzchnię W ten sposób ugotuj wszystkie pierogi.
Gotowe pierogi ruskie polałam roztopionym masłem i posypałam szczypiorkiem, a niektóre, które zdążyły ostygnąć podsmażyłam na masełku.

Smacznego!! 

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz