poniedziałek, 25 listopada 2019

Leczo z kiełbaską

Co powiecie na leczo? Mam dla Was przepis na pyszne, domowe i co najważniejsze sprawdzone leczo. Moja rodzina je uwielbia. Do przygotowania leczo używam cukinii, papryki, passaty pomidorowej, kiełbaski i przypraw, a i oczywiście czosnek. Najczęściej używam czerwonej papryki, ale jeśli chcę więcej koloru w daniu kupuję, wtedy wszystkie kolory :) Jako dziecko nie przepadałam za leczo. Jak mama przygotowała leczo w domu, to dla mnie zawsze musiał być osobny obiad. Jakoś smak cukinii mi nie podpasował. Ale później kiedyś mama przygotowała krem z cukinii i powiem Wam, że był mega. Jak tylko przygotuję u siebie taki krem i zrobię zdjęcia na pewno dodam przepis, a że robię w miarę często to pewnie niedługo się pojawi przepis. Ale kontynuując wtedy przekonałam się do cukinii i później spróbowałam przygotować leczo i powiem Wam, że byłam zaskoczona, ale mega mi smakowało. Tak więc zapraszam Was do spróbowania mojego leczo i podzieleniem się swoimi, jak to powiedzieć koszmarami z dzieciństwa, które teraz zajadacie ze smakiem.


Czas przygotowania: 15 minut
Czas duszenia: 45 minut
Całkowity czas przygotowania: 1 godzina

Ilość porcji: 3-4

Składniki:
300 g kiełbaski
1 większa cukinia
1 papryka
1 duża cebula
ząbek czosnku
350 ml passaty pomidorowej
50 ml wody
sól
pieprz
2 łyżeczki słodkiej papryki
szczypta chilli
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka ziół włoskich
szczypta rozmarynu


Cebulę pokrój w paski, kiełbasę w talarki, a paprykę i cukinię w kostkę (cukinię przekrawam na pół i usuwam gniazda nasienne). Na patelni rozgrzej olej, dodaj cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek. Poczekaj aż się zeszkli, a następnie wrzuć kiełbasę. Kiełbaskę chwilę podsmażaj, aż ładnie się zrumieni. Na koniec smażenia dodaj paprykę i cukinię i jeszcze chwilkę podsmażaj. Następnie zalej całość passatą pomidorową wymieszaną z wodą. Dodaj przyprawy i wszystko dokładnie wymieszaj. Całość duś na małym ogniu pod przykryciem ok. 30 minut od czasu do czasu mieszając.

Rada:
1. Leczo będzie równie smaczne bez dodatku kiełbasy. Do jego przygotowania możesz użyć ulubionych świeżych warzyw np. bakłażana, marchewkę.
2. Kiełbasę z przepisu podstawowego możesz zastąpić parówkami.
3. Jeśli lubicie boczek można dodać odrobinę mniej kiełbaski, a w zamian dodać właśnie boczek.

Smacznego!

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz