niedziela, 15 września 2019

Chlebek bananowy

Chlebek bananowy to jeden z najbardziej popularnych słodkich chlebków w Stanach Zjednoczonych. Choć nie ma nic wspólnego z tradycyjnym chlebem to świetnie wpasuje się na słodkie śniadanie. Chlebek jest szybki w przygotowaniu i można robić go cały rok. Uwielbiam w nim to, że za każdym razem jest nieco inny, bo co innego mam pod ręką, żeby wrzucić do niego. Różne kombinacje tego chlebka zezwalają na dodatki w postaci owoców, przypraw i orzechów. Jak tylko mam kilka bananów pod ręką zawsze powstaje chlebek bananowy 😊😊 U mnie tym razem w chlebku znalazły się orzechy laskowe, skórka pomarańczy i odrobina kakao 😊😊


Łapcie przepis na standardową wersję, bez dodatków. Jest mięciutki, rozpływa sie w ustach. I tak wspaniale bananowy! Ale pamiętajcie, że od was zależy jaki on będzie !!

Czas przygotowania: ok. 30 minut
Czas pieczenia: ok. 50-60 minut
Czas studzenia: ok. 1 godzina
Całkowity czas przygotowania: ok. 2,5 godziny

Ilość porcji: ok. 15

Składniki:
3 lub 4 dojrzałe banany,
75 g masła, roztopionego
1/2 szklanki cukru
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka sody oczyszczonej
szczypta soli
1,5 szklanki mąki pszennej


Mąkę i sodę oczyszczoną wymieszać, przesiać i odłożyć. W dużym naczyniu rozgnieść banany i wymieszać z roztopionym masłem. Wmieszać cukier, lekko roztrzepane jajko, wanilię. Na końcu dodać mąkę wymieszaną z sodą i szczypta soli. Wymieszać do połączenia się składników. Ciasto przełożyć do keksówki wysmarowanej masłem i oprószonej mąką. Piec przez 50 - 60 min. w piekarniku nagrzanym do 170°C, lub krócej, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, wyciągnąć z foremki, zawinąć w ściereczkę kuchenną i przestudzić.

Smacznego!!!

Zapraszam do śledzenia mnie na instagramie Malinova Kuchnia 😌😊

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz